Poděkování které potěší i zahřeje

22.02.2025

Nemíním nikterak srovnávat služby Charity Kopřivnice, ani rozporovat fakt, že pokud ta možnost je, klientům by měl být umožněn výběr. Nicméně mi přijde důležité říci, že zrovna toto je odvětví, kde by nemělo jít primárně o peníze - tedy provozovat jej pouze s cílem zisku. Jde o službu lidem, a to těm nejzranitelnějším. Takže jakákoliv kompetice není na místě. Píši z pozice pečujícího o osobu blízkou, ve které jsem 6 let. Šest let, kdy jsem zoufale sháněla informace, podporu, pomoc a asistenci.

Mám zkušenost i s Charitou, i s Lepší péčí. Rozumím potřebě zdravotnického personálu, ale netvrdila bych, že v nově vzniklé službě nejsou kvalifikované síly. Víte, kromě zdravotních úkonů je v této sféře třeba jediná věc, a tou je lidskost. Lidskost a empatie, kterou projevily pečovatelky hned první den, kdy za maminkou přišly, nesmírná laskavost, ale také odborná pomoc, osobní asistence, pomoc s hygienou, to vše jsou věci, buďme upřímní, které nejsou právě lákavým aspektem práce se starými lidmi. Musím zdůraznit, že za ty roky, kdy jsem přicházela do kontaktu s různými osobami z oboru, jsem měla, až na výjimky, štěstí na lidi, ale pečovatelky z Lepší péče byly jako zjevení. Opravdoví andělé strážní. Tolik pochopení, erudovanosti a prosté hřejivé 'člověčiny' jsem již dlouho nepotkala. Nebylo by lepší vytvořit takové podmínky, aby si tyto organizace nemusely konkurovat a spojily své síly v jistě šlechetném poslání?

Mgr. Eva Strušková